Klubben aktuellt

Så här såg det ut i våran "grill"!

Vi vill uppmanna våra medlemmar att den skit du har med dig ut, tar du med dig hem.

Grillen är inte en soptunna.

Snusare och rökare;

Kasta inte detta i sjön, på stigen eller där du står och fiskar, ser inte snyggt ut det heller.

Så här ser det ut när man inte tittar noga, VACKERT!

ÅRET RUNTFISKE!

Styrelsen beslöt den 3/12 -15 att införa året-runtfiske. Det innebär att fisket är helt tillåtet hela året förutom under april månad (1/4 - 31/4), då fisket är helt fredat inför premiären 1/5. Vi beslöt även att 1/5 skall gälla framöver som premiärdag oavsett veckodag, eftersom det ändå är en helgdag.

Några förhållningsregler:

Förutsättningen för fiske efter 1/1 -16 är att nytt medlemskap löses, samt att nytt årskort löses, eller dagkort för den som inte löser årskort.

Fisket är endast tillåtet från land, aldrig från isen och det är endast tillåtet att fiska med fluga, inte pimpeldon eller dylikt.

Klubben tar inget ansvar för vägarnas skick, det kan vara rätt sönderkört under vårens tjällossning, varje enskild bilist ansvarar själv.